Seha
Nur Sarı, 2015, "İsimsiz", Seramik.
Seha
Nur Sarı, 2015, "Untitled", Ceramic.
|
Seha
Nur Sarı, 2015, "İsimsiz", Seramik.
Seha
Nur Sarı, 2015, "Untitled", Ceramic.
|
Seha
Nur Sarı, 2015, "İsimsiz", Seramik, Detay.
Seha
Nur Sarı, 2015, "Untitled", Ceramic, Detail.
|
"Kalabalık şehirler, her an yükselen yeni binalar ve daha da yükselen binalar. Bir zamanlar, ben doğmadan çok önce biz de kente gelenlerdenmişiz. Ama benim toprağım yoktur. Her toprağı severim, her yeşili ve her maviyi. Biz geldikçe büyüdü kentler; ona göre ihtiyaçlar ve barınmak için insana ait alanlar da… Bir zamanlar daha ıssız olan bu yerleri hatırlıyorum, ıssızlığından ziyade daha fazla inceliğin olduğu ortak yaşama alanlarını da… Şehir kültürü bu mu, bilmiyorum. Biz yeni zamanın çocuklarıyız. Bugün gördüğüm yalnızca pas kusan demirler ve üst üste yığılmış, doğanın içinden gelen ve en doğal halleriyle oluşturdukları yapılara karşın, dışındaki tonlarca makyajla bir şehirli olmaya layık olmuş tuğlalar. Özünden uzak, kalabalıktan yorgun. Sayısını bilmediğim çoklukta insan, bir o kadar ürettiğimiz çöpler ve yine apartmanlara istiflenmiş insanlar… İnşa ettiğimiz şehirlerin bugün kabalığımız ve kalabalığımızı kustuğu ve bizi bir bağırsak hareketiyle dışarı atmak istediğini düşünmekten kendimi alamıyorum.”
Bu düşüncelerden hareketle üretilen seramik heykellerde şamotlu kil kullanılmıştır. Sırsız olan ve sadece farklı renklerde ki killer ile astarlanan heykeller, yapının temel iki birimi olan tuğla ve inşaat demiri formlarının deformasyonuyla tasarlanmıştır. Sağladığı pürüzlü ve kusurlu yüzeyi, kolay ulaşılabilirliği ve halka yakınlığı sebebiyle tercih edilen şamotlu kil, farklı renklerde astar uygulamalarıyla tuğlaya ve demire evrilmiştir. Sır tercih edilmemesi ise tamamen kusursuzluktan uzak, kendi varoluşunda olabilmesi ve başka deyişle baskılanmaması sebebiyledir.
24/06/2015
24/06/2015
Seha Nur Sarı
“Crowded
cities, new buildings rising at any moment, and rising buildings.
Once upon a time, long before I was born, we were the ones who came
to city. But I don’t have a homeland. I love every homeland, every
green, every blue. The cities grew up as we came, along with needs
and the areas of human for sheltering… I remember these places that
were once more deserted, also the common living areas that are much
more delicacy than their desolation... Is this city culture? I don’t
know. We are the children of new generation. All I see today is the
bricks that are merely rusty iron bars and bricks that have been
stacked on top of each other and deserve to be a city with tons of
make-up outside, despite the constructions they have made with nature
most naturally. Far from essence, tired of crowds. The number of
people that I do not know, the trash we produce and the people who
are stowed in the apartments again... I cannot help myself to think
that the cities we build today are vomiting our crowd, rudeness and
want to throw us out with a bowel movement.”
Chamotte
clay was used in the ceramic sculptures produced with these thoughts.
Sculptures that is without glaze and
lined only with clays in different colors, are designed
by deformation of two basic units of building, brick and construction
demolition forms. Chamotte clay, which is preferred due to its rough
and imperfect surface, easy accessibility and proximity to the
public, is evolved into brick and iron by applying linings in
different colors. The reason why glaze is not preferred is the fact
that it is completely away from perfection, it can occur from its own
existence and in other words it can’t be suppressed.
24/06/2015
Seha Nur Sarı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder