"Hamile Haliç II"
The
Aldrich Contemporary Art Museum’da 3 Mayıs 2015’ten 25 Ekim
2015’e kadar sürmüş olan Elif Uras: Nicaea sergisi için
yayınlanan katalogdan derlenen söyleşisinden bir bölümde
sanatçı, işlerinin yaratım süreçleri, form kaygısını ve
incelenmekte olan Hamile Haliç’in varoluşunu şöyle
açıklamıştır:
“Heykellerimin
Modern Öncesi ve geleneksel formlarla ilişkili olmasını ama aynı
zamanda da bu güne ait olmalarını istedim. Geleneksel vazoların
kıvrımlarını seviyorum ve görünümlerini son derece kadınsı
buluyorum. Dolayısıyla kadın formuna benzeyen vazolar yaparak
bunun altını çizmek istedim.(...)
Aldrich’deki
sergideki işlerde formun ötesinde içerik olarak çini ve seramik
atölyelerinde beraber çalıştığım kadınlardan esinlenen
desenler ve anlatılar var. 2030 kadın bir yerde çalışıyor.
Doğal olarak belli aralıklar her oraya gidişimde yeni evlilik,
hamilelik ve çocuk haberleri oluyor. Hepsi için önemli olan,
çocuk, iş ve ev arasındaki dengeyi kurabilmek. Son yıllarda
ülkemizde kadın vücuduna ve kadınlarin ev dışındaki
hayatlarına kısıtlamalar getirmeye çalışan birçok politik
söylem oldu. Sokakta hamile kadınların gezmesine bile karışanlar
oldu. İşte ben de bu yüzden bir politik sembole dönüşen hamile
vücudu vazoya dönüştürdüm.(...)”1
Uras,
çalışmasında sır altı tekniği uygulamıştır. Çalışması,
Metropolitan Museum of Art’ın daimi koleksiyonunda yer almaktadır.
Resim 1. Elif Uras, 2015, “Hamile Haliç II”, Sıraltı Çini, 60x32 cm, Detay. |
Resim 2. Elif Uras, 2015, “Hamile Haliç II”, Sıraltı Çini, 60x32 cm. |
1Amy
Smith-Stewart, Elif Uras Röportajı, The Aldrich Contemporary Art
Museum Sergi Kataloğu, New York, 2015.
"Pregnant
Haliç
II"
Elif
Uras, who continued at the Aldrich Contemporary Art Museum from May
3, 2015 to October 25, 2015: In a section from the catalog-derived
interview for the Nicaea exhibition, explained the process of
creation of the works, the anxiety of form and the existence of the
Pregnant Haliç
II
as:
“I
wanted my sculptures to be related to the Pre-modern and traditional
forms, but at the same time I wanted them to belong to this day. I
love the curves of traditional vases and I find their appearance
extremely feminine. So I wanted to underline it by making vases that
look like women's form (…).
As
a content, beyond the form in the works at the exhibition in Aldrich,
there are patterns and explanations inspired by the women I work with
in ceramic and ceramic workshops. 20-30
women work in the same place. Naturally,
there are new marriages, pregnancy and children's news every time I
go there. What is important for all of them is to establish a balance
between children, work and home. In recent years there have been many
political discourses in our country trying to restrict women's bodies
and women's life outside their homes. Even walking pregnant women on
the streets were interfered. That's why I turned the pregnant body
that became a political symbol into a vase. (…)”1
Uras
used underglaze technic in her work. Her work is in the permanent
collection of the Metropolitan Museum of Art.
Picture 1. Elif Uras, 2015, "Pregnant Haliç II", Underglaze Painted Stonepaste, 60x32 cm, Detail. |
Picture 17. Elif Uras, 2015, "Pregnant Haliç II", Underglaze Painted Stonepaste, 60x32 cm. |
1Amy
Smith-Stewart, Elif Uras Interview, The Aldrich Contemporary Art
Museum Exhibition Catalog, New York, 2015.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder