Elif
Uras/Biyografi
“Elif
Uras Türkiye, Ankara’da doğdu. Columbia Sanat Fakültesi’nden,
Güzel Sanatlar Yüksek Lisans ve Görsel Sanatlar Okulu’ndan Güzel
Sanatlar Lisans derecelerini almadan önce Brown Üniversitesi ve
Columbia Hukuk Fakültesi’ne devam etti. New York ve İstanbul’da
yaşıyor. Uras, resimlerinde ve seramik işlerinde, Doğu-Batı
çatışması paradigması bağlamında kadınların statüsü ve
kültürün genellikle tüketicilik ile aşılandığı küresel bir
neoliberal dünyadaki değişken cinsiyet ve sınıf yapıları gibi
konuları araştırır. Dev minyatürleri andıran anlatı-odaklı
tuvallerinde Uras, Sürrealist görüntüler, Ekspresyonist renk ve
arabesk motiflerin bir sentezi ile düzenlenmiş mekânlar
kurgulayarak, bizim çağdaş toplumumuzu tüm görsel fazlalıkları
ile yansıtan iğneleyici toplumsal eleştiri yapar. Dahası, Uras’ın
seramik işleri modernite ve gelenek arasındaki çatışmayı ele
alır. Yüzyıllar önce Osmanlı İmparatorluğu’nun en meşhur
çini ve seramiklerinin üretildiği İznik’teki (Nicaea) İznik
Vakfı’nda mahalde çalışan Uras’ın heykelleri, İznik’in
nonfigüratif görsel söz dağarcığını kadın bedeni ile
birleştirir. Geleneği altüst ederek karmaşık olan geometrik ve
natüralist desenler, kadın bedenini andıran biçimleri ile hızla
modernleşmekte ancak geleneksel olan bir toplumdaki dişilik
düşüncelerini imgeler.”1
1Elif
Uras, Biyografi,
http://www.galerist.com.tr/tr/artist/elif-uras/biography/,
(05.12.2016).
Elif
Uras Biography
“Elif
Uras was born in Turkey, Ankara. Prior to receiving her Bachelor of
Fine Arts degree from the Columbia School of Art and the School of
Fine Arts and the Visual Arts School, she attended Brown University
and Columbia Law School. She is living in New York and Istanbul. In
Uras’ paintings and ceramic works, In the context of the East-West
conflict paradigm, the status of women and the culturally explored
issues such as variable gender and class structures in a global
neoliberal world are her research subjects. In narrative-focused
canvases resembling giant miniatures, Uras, makes a scathing social
critique that reflects our contemporary society with all the visual
surpluses by constructing spaces that are arranged by a synthesis of
expressionist color and arabesque motifs. Moreover, her ceramic works
deal with the conflict between modernity and tradition. The
sculptures of Uras working at Iznik Foundation in Nicaea, where the
most famous tiles and ceramics of the Ottoman Empire were produced
centuries ago combine the nonfigurative visual vocabulary of Iznik
with the female body. Complex geometric and naturalistic patterns
that disturb the tradition are rapidly modernizing with forms
resembling female bodies but they are imagining feminine ideas in a
traditional society.”1
1Elif
Uras, Biography,
http://www.galerist.com.tr/tr/artist/elif-uras/biography/,
(05.12.2016).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder