7 Şubat 2017 Salı

İrem Tok/Irem Tok

İrem Tok Biyografi

1982 doğumlu olan İrem Tok, 2007’de Marmara Üniversitesi’nde resim bölümünde lisansını tamamlamış ve Yıldız Teknik Ünivertesi’nde Sanat Tasarımı bölümünde yüksek lisansına devam etmektedir. “Fade Away” ve “Rüzgarın Tersi” adlı iki tane kişisel sergisi bulunmaktadır.
Önceki bir röportajında sanat ile ilişkisini şöyle ifade etmiştir:
“Üniversiteye başladığımda kendi halimde resim çiziyordum ilk zamanlarda. Sonra bir hoca bir sanatçı ile çalışmaya başladıkça birşeyleri de karıştırmaya başladım ve o sırada birşeyler oluyor. Bir şeylerden kastım bakış açımın oluşması ve birçok şeyi başarabileceğimi düşünmem. Üniversite yıllarımda ben de şöyle bişey vardı: Tek bir şeye takılıp kalmadım. Okul döneminde kitap ve ansiklopediler ile çalışıyordum. Sözlükleri de ilave edebilirim buna. Kısaca güvenilir ve inanılır başvuru kaynağı kitapları sorguluyordum o dönemki çalışmalarımda. Bir dönem videolar çekiyordum ve konu genel olarak insanlar, aile ve ev ortamı üzerineydi. Pencerelerde tüller ardından göründüğü kadarıyla insanları, evlerin içini çekip montajlıyordum. Her zaman çok farklı malzemeler ile çalıştım çünkü yapacağım şeye uygun malzemeler ile çalışmaktan yanayım. Benim derdim teknik bir dert değil. Örneğin yağlıboya heykel yapan birinin teknik olarak ustalığa ulaşması gerekir. Ama benim öyle bir derdim yok, çünkü ben ağırlıklı olarak konseptler üzerine çalışıyorum.”1


1Tuğba Kara, “İrem Tok Röportajı”, http://istanbulmuseum.org/ip/irem-tok.html, (14.12.2016).


İrem Tok Biography

Born in 1982, Irem Tok completed her license in painting department at Marmara University in 2007 and continues her master's degree in Art Design at Yildiz Technical University. She has two personal exhibitions named "Fade Away" and "Reverse Wind".
In a previous interview she expressed her relationship with art as follows:
“At first, when I started at university, I was painting in my own way. Then as I started to work with a teacher an artist, I began to mix things up and something happened. “Something happened” means I started to think that I could accomplish something and my perspective was formed. In my college years, I had something like this: I didn’t get stuck up with one thing. I worked with books and encyclopedias during the school year. I can add dictionaries to this. In short, I was questioning reliable and credible reference books in that period of my studies. I was shooting videos for a while and the subject was generally people, family and home environment. As far as the tulles in the windows were seen, I photographed and montaged people and the interior of the houses. I have always been working with very different materials because I am side of stuff that's suitable for what I will make. My problem is not a technical problem. For example, an oil paint-sculptor must achieve technical mastery. But I have no such thing, because I work mainly on concepts.”1

1Tugba Kara, “Irem Tok Interview”, http://istanbulmuseum.org/ip/irem-tok.html, (14.12.2016).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder