"Uzlaşma 2"
Bu
çalışma, 2011 yılında, küratörlüğünü Fırat Arapoğlu’nun
yaptığı ‘ReDejenerasyon’ adlı sergide, Sanatorium’da
sergilenmiştir.
Resim 1. İnsel İnal, 2011, “Uzlaşma 2”, Seramik. |
“Bir
canlıda gerçekleşen doku kaybı sonrasında, aynı cinsten ve aynı
değerden hücrelerin çoğalarak eksilen hücrelerin yerini
doldurması” anlamına gelen rejenerasyon kelimesi, “Rejeneratif
bir süreç, dejeneratif bir sürecin sonucudur.” düşüncesi ile
ilişkilendirilmiştir.1
İnal,
‘Uzlaşma 2’ adlı politik kaygılar taşıyan bu işinin, “Ateş
Düştüğü Yeri Yakar” sergisindeki polis kasklarından oluşan
çalışmanın devamı niteliğinde olduğunu ifade etmiştir.
Resim 2. İnsel İnal, 2011, “Uzlaşma 2”, Seramik. |
Resim 3. İnsel İnal, 2011, “Uzlaşma 2”, Seramik. |
Eserin
metninde:
“Bu
çalışmada yok olurken yeniden varolma, parçalanırken yine ve
başka biçimlerde yeni göstergeleri refere etme üzerinden bir
okuma yapmaya çalışan İnal, malzeme odaklı bir anlatım
metoduyla çalışmasını sergilemekte. Kırılgan ve tertemiz
şeffaf duruşuyla seyircisinin karşısına çıkarttığı mat ve
tok malzemeyi, patlamaya hazır bir bomba imajı ile birleştiren
İnal, ‘Kırılırsa, patlarsa yok olur mu? Bana bir şey olur mu?’
sorusunu sordurturcasına, hissettiği riski seyircisiyle paylaşıyor.
Yeniden yeni bir anın yok olarak patlayarak en baştan, farklı
formatlarda, her zaman karşımıza çıkması bir iyileşmenin
değil, tam tersi hastalığın devam etmesi anlamına geliyor.
Özellikle sermaye odaklı ivmelenmerle, çıkışların ve inişlerin
yaşandığı ve kırılmalar sonrası kırılan ve ayrılan
taraflarda nefes aldığımız bu an ve alanların temsili bu
çalışmanın amacı. Yüksek gerçekçi anlatımı amaçlayan bir
üretim tekniği ile oldukça geleneksel bir duruşa ait olmasına
rağmen, duruşu ile değil, ifade ettiği ile seyircisinin karşısına
çıkan bu çalışma, varlığı ile kesinlikle doldurduğu
alanların dışını işaret ediyor. Yani patlama ile oluşacak
yokluğu, boş veya boşalan hatta radikal kararlarla boşaltılan
alanları. Yaşanılan ve haliyle sonuna kadar ele geçirilidikçe
tekrar dolu alanlara çevrilecek ve/veya dönüştürülecek boş
alanlar. Gerçekten dönüşümler boş alanlardan mı başlar, yoksa
boşaltılan alanlardan mı?” ifadeleri yer almaktadır.2
İnal
ile yapılan röportajda, bu çalışmanın fikirsel zemininin
'Tehdit' ile ilişkili olduğunu belirtmiştir. Çalışmanın
sanatçılara yönelik bir eleştiri barındırdığını ifade eden
İnal, sanatçıların korunaklı alanlarda bulunarak siyasi
gelişmelere tepkisiz kalmalarının rahatsız edici olduğunu
vurgulamıştır. Eleştirisini, 90 sonrasında temsiller üzerinden
oluşturulan; meseleleri görünür kılmaktan öte, meta üretmesi
ve sistemden yararlanması üzerine temellenmiş olan sanatın ve
sanat alanının varlığıyla ilişkilendirmektedir. Sanatçıların,
kişisel tatmin sağladıkları satış odaklı çalışmalarının
işlevsel olmadığını ifade etmiştir. Bu rahatsızlıktan
beslenen çalışmasında İnal, çalışmanın seyircisiyle eşit
bir alanda olduğunu, bir bürokrata ait olan elin tutmakta olduğu
el bombası bombasıyla, bu durumun şova dönüştürülmesinin
plastik bir ifade ile estetize edildiğini ifade etmiştir.3
1İnsel
İnal, ‘Uzlaşma 2’,
http://inselinal.blogspot.com.tr/search/label/Seramik%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fmalar
%C4%B1%20-%20Seramik%20Works, (12.12.2016).
2İnsel
İnal, ‘Uzlaşma 2’,
http://inselinal.blogspot.com.tr/search/label/Seramik%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fmalar
%C4%B1%20-%20Seramik%20Works, (12.12.2016).
3Seha
Nur Karataş, İnsel İnal, Röportaj, Kocaeli, 2016.
“Uzlasma
2”/ “Compromise
2”
This
work was exhibited in 2011 at the Sanatorium on the exhibition
'Re-degeneration' by Firat Arapoglu.
Picture 1. Insel Inal, 2011, “Uzlasma 2”, Ceramic. |
Regeneration,
which means that “after a tissue loss in a living thing, the cells
of the same type and the same value multiply and fill up the missing
cells” associated with the idea of "a regenerative process is
the result of a degenerative process."1
Inal,
his work called “Uzlasma 2” which
carries political concerns is the
continuation
of “Ates Dustugu Yeri Yakar (Fire Burns Where It Falls)” work which created with police
helmets.
Picture 2. Insel Inal, 2011, “Uzlasma 2”, Ceramic. |
Picture 3. Insel Inal, 2011, “Uzlasma 2”, Ceramic. |
In
the text of the work:
These
expressions are included;
“In this study, while re-existing, disintegrating, and trying to
make a reading over the reflections of new displays in other forms,
Inal, is displaying his work with material-oriented
narrative method.
Combining
the matt and satin material that the spectator faces with its fragile
and immaculately transparent stance, with a bomb image ready for
explosion, Inal, shares his risk with his audience while making them
question; 'If it breaks, will it disappear? Will something happen to
me?’.
Again,
a new moment’s confrontation from the beginning, in different
formats and every moment while exploding does not always mean a
recovery but the opposite, it means that the disease continues. It is
the aim of this work, which is especially driven by capital
accelerations, a moment in which we are experiencing increases and
declines, and in which we breathe in broken and separated sides after
breaks. Although it belongs to a fairly traditional stance with a
production technique aimed at high realistic narrative, this work,
which is presented to viewers with its meaning (not with its stance),
points out the areas it absolutely fills with its presence. In other
words, the absence of explosion, vacant or made empty, even evacuated
areas with radical decisions.
Empty
spaces to be converted and / or transformed into filled areas as they
are experienced and conquered until the end. Do the transforms really
start from empty spaces, or from evacuated areas?”2
In
interview with Inal, he pointed out that the workplace's ideological
ground is related to the 'Threat'. Inal
who stated that his work had a criticism towards the artist,
emphasized that it is uncomfortable for artists to find themselves in
protected areas and remain unresponsive to political developments.
His criticism, created after the representations of 90, associated
with; beyond of making matters visible, art based on the use of
commodity production, the system and with the presence of the art
field. He stated that sales-focused works, which artists provide for
personal satisfaction, are not functional. In this study, which he is
fed on this disturbance, Inal, stated that this situation was
aesthetized with a plastic expression with a hand bomb held by a
bureaucratic hand which belongs to a bureaucrat.3
1Insel
Inal, ‘Uzlasma 2’,
http://inselinal.blogspot.com.tr/search/label/Seramik%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fmalar
%C4%B1%20-%20Seramik%20Works, (12.12.2016).
2Insel
Inal, ‘Uzlasma 2’,
http://inselinal.blogspot.com.tr/search/label/Seramik%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fmalar
%C4%B1%20-%20Seramik%20Works, (12.12.2016)
3Seha
Nur Karatas, Insel Inal, Interview, Kocaeli, 2016.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder